20061125

Det har vart födelsedag!


Jag har fyllt 20 år! Jaja, det var två veckor sedan, men jag tänkte ändå att jag skulle berätta det.

Jag har tänkt en del på det där med ålder det sista. För som tjugoåring så ska man vara vuxen, ta ansvar och klara sig själv, man ska veta vad man vill med livet och framtiden. Man ska ha en utbildning och helst så ska man också ha flera års arbetslivserfarenhet för att få det perfekta jobbet och tjäna massor av pengar. Givetvis så ska man ju ha hittat den perfekte mannen också.


Men är det verkligen så det fungerar?
I alla fall inte i mitt liv. Jag ska verkligen inte få dig att tro att jag klagar på det, för jag älskar mitt liv och det jag gör.
Men hur realistiskt är det att man som tjugoåring ska ha ett perfekt liv enligt de ormerna? När skulle man ha ordnat det? När hade man den tiden?

Jag kan ibland känna mig som att jag inte är så stor som jag förväntas vara, eller i alla fall så skulle jag ibland önska att jag fick vara lite mindre, eller ganska mycket mindre. Till exempel när man måste fatta något stort, svårt och viktigt, vuxet beslut. Tänk då om man ibland kunde bli tio å yngre så att ens föräldrar bestämde istället, vad enkelt det skulle vara.



Men hur det än är så hade jag en underbar födelsedag. Jag fick chansen att fira den omgiven av min älskade familj, mina släktingar och mina vänner.


Så TACK alla!

3 kommentarer:

Unknown sa...

Grattis i efterskott!
Allt bra annars?

Hälsningar från Sundsvall.
/ Lovisa

Linas sa...

ja då!!! här är det bara fint!!

Unknown sa...

Vad bra:)